Pismo namjere pisana izjava kojom potencijalni klijenti iskazuju namjeru suradnje s postojećim ili budućim poslovnim subjektom. Njega je vrlo često potrebno priložiti kako sastavni dio dokumentacije prilikom apliciranja za potpore i druge izvore financiranja.
U ovom članku možete pronaći primjer pisma namjere kakvo je potrebno predati prilikom apliciranja za poticaje za samozapošljavanje. Imajte na umu da pismo namjere možete sročiti kako želite i da se ne morate nužno voditi ovim primjerom.
Također, ukoliko Vam potencijalni budući partner potpiše pismo namjere i u njemu iskaže namjeru suradnje, takvo pismo ga ne obvezuje na suradnju (niti vas HZZ obvezuje da takvo pismo namjere realizirate).
Koja je svrha pisma namjere kod apliciranja za poticaje za samozapošljavanje?
Pismo namjere, kako je već i spomenuto, ne obvezuje ni vas niti vašeg potencijalnog klijenta da ostvarite iskazanu namjeru suradnje.
Ipak, to što ćete priložiti 2-3 pisma namjere govori u prilog tome da ste ozbiljno razradili svoju poslovnu ideju te da postoji interes za vaše proizvode i/ili usluge te ćete na tome dobiti dodatne bodove, zato ih svakako pribavite.
Kako napisati pismo namjere? Što trebamo navesti?
Kod apliciranja za potporu za samozapošljavanje bitno je da drugi poslovni subjekt izrazi namjeru buduće suradnje s poslovnim subjektom koje ćete vi kao fizička osoba u budućnosti pokrenuti.
U nastavku možete pronaći stvarni primjer pisma namjere, u njemu su konkretno navedeni:
- Podaci poslovnog subjekta koje izražava namjeru suradnje
- Podaci osobe koja aplicira za potporu za samozapošljavanje
- Usluge koje će poslovni subjekt naručiti od budućeg pouzeća
- Ugovorena cijena (nije obavezno)
Svakako bi bilo dobro da je pismo namjere ovjereno i potpisano, idealno bi bilo na memorandumu, no nije obavezno.
Što ako su moji budući kupci/ klijenti fizičke osobe?
Vrlo često se događa da su usluge/ proizvodi namijenjeni fizičkim osobama te u tom slučaju nije moguće priložiti pismo namjere. Međutim, ako razmišljate malo šire, možda ćete dobiti ideju kako biste svoje proizvode/ usluge mogli ponuditi poslovnim subjektima.
Većinu proizvoda možete ponuditi i tvrtkama, pa pokušajte osmisliti kako biste ih mogli prezentirati kao poslovne darove. Također je ista situacija i sa uslugama, možda postoji način kako biste ih mogli ponuditi i tvrtkama (primjerice, kod otvaranja restorana, možete zatražiti pismo namjere u kojemu će drugi poslovni subjekt koristiti vaše usluge za organizaciju različitih domjenaka ili slično).
Svakako, ako navodite takve usluge, pripazite trebate li ih posebno uvrstiti u tablicu procjene prihoda.
Primjer pisma namjere
U nastavku možete pronaći primjer pisma namjere.
TVRTKA koja izražava namjeru suradnje d.o.o. za trgovinu i usluge
Ulica i kućni broj
Poštanski broj i mjesto
Ime i prezime osobe koja aplicira za potporu
Adresa
Poštanski broj i mjesto
OIB
PISMO NAMJERE BUDUĆE SURADNJE (ili IZJAVA NAMJERE BUDUĆE SURADNJE)
Ovim putem izjavljujem namjeru buduće suradnje s poduzećem koje osniva Ime i Prezime osobe koja aplicira za potporu, adresa, OIB.
S budućim poduzećem ćemo po priloženoj ponudi ugovoriti usluge za:
- Izradu internet stranice s uključenom optimizacijom za bolje pozicioniranje na tražilicama. Ugovorena cijena usluge je xxx kn.
- Vođenje Google AdWords oglašavanja. Ugovorena cijena usluge je xxx mjesečno + budget za oglašavanje.
S poštovanjem,
__________________ M.P.
direktor/ica Tvrtke koja izražava namjeru suradnje
Mjesto i datum
Ukoliko ste prethodno već surađivali s poduzećem koje izražava namjeru suradnje, svakako to navedite u tekstu jer će vam dodatno koristiti.